vrijdag 6 november 2009

Solo, vliegen en rust

Hallo iedereen!

Afgelopen week was het dan eindelijk zo ver: m'n solo!
Eerst moest ik nog met de instructeur een paar circuitjes draaien rond het vliegveld, om een beetje in te komen. Na 4 landingen mocht ik het dan echt zelf overnemen. Eerst terug naar de ramp om de instructeur uit te laten stappen, een paar laatste instructies en gaan! Wat een mooi gevoel om helemaal zelf te mogen vliegen! Helaas was de vlucht maar van korte duur (1 uurtje) omdat je alleen nog maar mag landen en nog niet weg van het veld mag, maar dat mag de pret niet drukken. Ook een raar gevoel om ineens geen instructeur meer naast je te hebben die eventueel gemiste radio-calls opvangt en met je mee kijkt of er nog andere vliegtuigen in het circuit zitten, je moet het nu echt helemaal zelf doen....

Na terugkomst nog even de das laten knippen (hoort bij de procedure van het solo gaan), en lekker zwemmen in het zwembad. Je mag namelijk niet de grond raken nadat je terug bent voor je het water in bent gegooid...
Alles is overigens opgenomen op video maar ligt nog in Beck Movie Productions op de schappen om geknipt en geplakt te worden. Ze staken daar omdat ze op het moment te weinig tijd hebben alles op tijd af te krijgen maar de vakbonden zijn ermee bezig dus ik verwacht dat ze snel op de proppen komen met de logofilm. Het moet natuurlijk wel een mooi staaltje compileerwerk worden alvorens de hele wereld het kan aanschouwen ;)

De dag erna heb ik mijn D13 gevlogen (D staat voor Dual, dat is met instructeur en de 13 staat voor de 13e vlucht). Dat ging best lekker. Hij zette me lekker onder druk om te zien hoe ik zou reageren maar hij was tevreden dus ik mocht door naar mijn S14. Dat zou dan mijn eerste echte vlucht helemaal alleen en ook weg van het veld worden. Die heb ik gisteren gevlogen en dat was echt geweldig! Helaas door wat windveranderingen leek het er heel even op dat ik niet weg mocht (ik mag maximaal 5 knopen crosswind hebben omdat we alleen maar beschikking hebben over de noorderlijke, kleinere baan) maar uiteindelijk nog net op tijd (16.10) mocht ik weg. Het begon al krap te worden omdat om 17.30 de zon onder gaat en je 1.20 de tijd hebt om te vliegen. Ik had eventueel kunnen cancelen maar daar had ik geen zin in. Uiteindelijk heb ik 1 uur gevlogen maar toch bijna alle oefeningen kunnen doen die op het schema stonden dus ik was tevreden. Het was overigens de snelste start ooit, ongeveer 10 minuten van het gebouw uitlopen tot take-off...)

Vandaag ben ik niet ingedeeld voor mijn D15, dus dat zal hopelijk morgen zijn. Mijn instructeur is zondag en maandag vrij dus dan heb ik ook weer vrij, maar daarna vlieg ik weer 3 beurtjes solo: S16, S17 en S18. Ik heb er zin in!

Overigens hebben we gisteren een duits restaurant ontdekt hier in de buurt. Waar je nog lekker duits kan praten, er -naar horen zeggen- heidi's rondlopen, je bratwursten, schnitzels en sauerkraut kunt bestellen en waar je nog good old warsteiner kunt drinken! Daar hebben we meteen maar even een paar biertjes gedronken aangezien we toch niet hoefden te vliegen vandaag. Genieten dus!

Verder heb ik eigenlijk niet zo veel meer te zeggen dus ik stop er maar weer mee. Zodra ik wat meer tijd heb zal ik weer een update geven.

Overigens probeer ik al heel lang de comments mogelijk te maken maar het lukt maar niet. Mocht het nu weer niet gelukt zijn zal ik binnenkort een ordinair gastenboek plaatsen, dan maar zo!

Groetjes vanuit het overigens warme Arizona (gisteren was het weer 32 graden!)

6 opmerkingen:

charlotte zei

hee Marijn! gaaf hoor, dat het je is gelukt ik wist het wel !!!
Heel veel groeten ook van Josephine!
Charlotte

PS ik kan me niet abbonneren op je blog, je captcha is wel erg enthousiast in het tegenhouden van spam - niet te lezen voor een normale humanoide zoals ik LOL

Anoniem zei

Hee...
Leuk :) ik kan een reactie plaatsen.
Gaaf dat je alleen hebt mogen vliegen. Ik heb ook nog wel veel foto's van mn broer met afgeknipte stropdas en helemaal doorweekt in het zwembad :P haha...
Echt leuk om zulke bekende verhalen nog een keer te lezen!
Geniet ervan...

Liefss Am

Hans zei

Hey jongen ik heb vanavond je adres van Dirk gehad en gelijk gaan kijken wat je aan het uitspoken bent. Fantastisch en gefeliciteerd met je 1e solovlucht we blijven je volgen. Groetjes Hans en Suzan

H.G.B. Brinkmann zei

Mooi om te lezen dat ook daar nog Duitse invloeden zijn...:) Veel succes de komende dagen!

Hein

Anoniem zei

Hey Marijn,

Zo te horen gaat het wel goed met jou daar! mooi om te horen!
Super vet dat vliegen, had je geen zin om in je eentje er van tussen te gaan, kan best toch:P
32 graden lijkt me opzich ook niet verkeeerd, hier ist zo'n 5-10 graden, klein verschilletje

Veel plezier nog, volgende keer moet je toch ma ff mij komen ophalen, lijkt me wel wat daarzo!

hajjuh Thijs

Tinus zei

Hee Marijn, je hebt het lekker naar je zin leuk hoor! Goed je best doen, dan kun je je leukste tantetje naar exotische oorden vliegen!
Dikke knuf van Tante Tineke :-)