maandag 8 maart 2010

Wing!

Hallo allemaal!

Eindelijk is het dan zo ver, die felbegeerde wing is een feit!Wat een goed gevoel, en ook eindelijk naar huis!
Helaas is het niet in 1 keer gelukt om de eindcheck te halen. Ik had een partial. Dat wil zeggen dat je 1 onderdeel opnieuw moet doen. Bij mij was dat circuitjes. Heel redelijk en logisch vond ik zelf overigens, want de check ging helemaal nergens over zo slecht was ie. Maar de instructeur vond het blijkbaar goed genoeg om maar op 1 onderdeel te laten zakken. Godzijdank, want daardoor hoefde ik alleen maar even de 2e keer een paar ciruitjes te draaien en ik was helemaal geslaagd. Dat ging ook niet helemaal zoals het hoort, maar wellicht dat dat door de zenuwen kwam...

Wat hebben we afgelopen weken allemaal gedaan? De laatste keer dat ik schreef stond ik op het punt om te gaan navigeren. Wel, we zijn op een hoop plaatsen geweest. Zo ben ik naar Ryan (vlakbij Tuscon), Yuma, Blythe, San Diego, Prescott en de Grand Canyon gevlogen. Erg leuke vluchten! De foto's staan uiteraard weer op Picasa!

Na het navigeren was het alweer tijd voor examentraining voor de IFR check. Dit is geen officiĆ«le check waardoor je ermee klaar bent, want in Eelde wordt er weer IFR gevlogen, maar het is voor de KLS een check om te zien of je klaar bent met IFR voor het Amerika traject. Deze check ging overigens wel gesmeerd. Geen problemen en meteen een standard. Daarna volgen er nog 5 vluchten in totaal waarvan er dus 1 de eindcheck is. Dit is het CPL (Commercial Pilot License) gedeelte. Hierbij vlieg je weer op zicht (VFR) en ga je weer als vanouds navigeren en airwork doen.

Afgelopen weken vlogen voorbij maar het eind is nu hier. Morgenochtend vlieg ik terug en dinsdagochtend / middag de 8e ben ik weer op Nederlandse bodem, ik kan niet wachten!

Verder wil ik iedereen ook bedanken die de moeite heeft genomen om mijn blogs te lezen en berichtjes te sturen, ze waren erg welkom!

Hopelijk tot snel allemaal, en wie weet schrijf ik na het hervatten van het laatste traject wel weer wat blogs. Ik verwacht over 2 maanden te moeten starten in Eelde.

Groetjes,

Marijn

1 opmerking:

Unknown zei

Hey marijn,

Ik heb eindelijk je weblog gevonden, en je hebt gewoon je wing binnen! Geweldig kerel! Ik ben zaterdag in Eelde, maar dan zal je er dus waarschijnlijk niet zijn helaas. Ik hoop dat het allemaal snel gaat komen voor ons beide. Groeten van de beste benzineverkoper (als dit een beroep is) van Nederland. Mark

(supermark30@hotmail.com)